Prosu Jumping Jackpot 

Adrenaline, strategie en spektakel – dat is de Jumping Jackpot! In dit spannende springevent draait alles om slimme keuzes en lef. Ruiters krijgen slechts 1,5 minuut de tijd om zoveel mogelijk punten te verzamelen. Maar let op: niet elke sprong is hetzelfde... In een parcours vol hindernissen van verschillende hoogtes en moeilijkheidsgraden bepalen ruiters zélf welke sprongen ze nemen. Ga je voor zekerheid, of waag je de sprong naar die ene hoge hindernis met een snelle score?

Dit is geen gewone springwedstrijd. Dit is tactiek en tempo, kracht en controle, precisie onder druk. Voor het publiek betekent dat één ding: non-stop spanning en spektakel vanaf de eerste sprong tot de laatste galop! Kom kijken, juichen en meeleven met ruiters die tot het uiterste gaan. Want in de Jumping Jackpot is niets zeker – behalve een middag vol energie, actie en onvergetelijke momenten.

Voor de winnaars zijn er mooie geldprijzen te verdienen: de eerste prijs is €150, de tweede prijs €100 en de derde prijs €50.






Reglement Jumping Jackpot:

Het slimme spel, kies wijs welke sprongen je springt.

 

1. Algemeen
1.1 Jumping Jackpot is een springwedstrijd waarin ruiters in 1,5 minuut zoveel mogelijk punten kunnen verzamelen door hindernissen te springen.
1.2 Deelname is op eigen risico; de organisatie is niet aansprakelijk voor eventuele blessures of schade.
1.3 De jury heeft ten alle tijden het recht om een combinatie uit de wedstrijd te halen bij gevaarlijk of onsportief gedrag.
1.4 Afmelding kan kosteloos tot en met donderdag 15 mei 2025. Daarna zal het inschrijfgeld verschudigd zijn.
1.5 Er is één klasse: 0.80 meter t/m 1.20 meter. Het parcours bestaat uit 12 sprongen bevat sprongen met verschillende hoogtes. De ruiter bepaalt zelf welke sprongen hij springt.

2. Parcours en Spelregels
2.1 Het parcours bestaat uit 12 hindernissen met hoogtes variërend van 0.80 meter tot en met 1.20 meter, met verschillende moeilijkheidsgraden. De ruiter bepaalt zelf welke sprongen hij springt.
2.2 Iedere hindernis heeft een bepaalde puntenwaarde; hoe moeilijker de hindernis, hoe hoger de score.
2.3 Eén hindernis in het parcours is een jokerhindernis. Een succesvolle sprong over deze hindernis is maar liefst 150 punten waard.
2.4 Ruiters krijgen 1,5 minuut de tijd om zoveel mogelijk hindernissen te springen en punten te verzamelen.
2.5 Iedere hindernis mag maximaal drie keer gesprongen worden.
2.6 Hindernissen mogen van beiden kanten worden gesprongen.

3. Puntentelling en Strafpunten
3.1 De puntentelling per hindernis wordt vooraf bekendgemaakt.
3.2 Een gesprongen hindernis levert het bijbehorende aantal punten op.
3.3 Als een balk valt, worden er 50 punten van de totale score afgetrokken per gevallen balk.
3.4 Een weigering betekent dat de hindernis niet meetelt voor de score, maar de ruiter mag opnieuw proberen binnen de tijd.
3.5 Bij drie weigeringen of een val wordt de combinatie uitgesloten van verdere deelname.
3.6 De winnaar is de ruiter met de meeste punten na 1,5 minuut. Bij een gelijk aantal behaalde punten zal er een extra ronde plaatsvinden van 1 minuut.
3.7 Het totaal te behalen punten bedraagt 2250 punten, mits je alle hindernissen 3x springt.

4. Veiligheid en Fair Play
4.1 De ruiter mag zelf een strategie kiezen, maar moet rekening houden met de veiligheid van paard en ruiter.
4.2 Het opzettelijk hinderen van andere deelnemers of onsportief gedrag leidt tot uitsluiting.
4.3 De organisatie behoudt zich het recht voor om wijzigingen in het regelement door te voeren indien nodig.


 

E-mailen
Instagram